Olen liki koko rakennusprojektin ajan hiukan narissut sellaisesta aiheesta kun minä olen meillä päävastuussa tulisijojen lämmittämisestä niin kun mies on ollut raksalla ja en ole löytänyt sopivaa sytykepuuta olen kirveellä niitä tietysti pilkkonut josta en pidä syystä että olen aina liikaa ehkä varonut kirveen kanssa työtä ja sen tietää mitä se tekee kun liikaa yrittää varoa, työstä ei oikein tule mitään. Olen pyytänyt hankkimaan kiilakirvestä, pilkekonetta yms. Mies on koittanut pitää meidät pikkupuissa ja sanonut että kyllä hän jonkun hankkii tai tekee itse, noh sen tietää aikaa tekemiselle ei oikein ole.
Eilen hän tuli illalla töistä ja toi minulle Park halkaisukoneen käyttöohjeen käteen ja sanoi että lueppa tuosta. Luulin että on lainannut kaverinsa koneen manuaalia ja esittelee sitä nyt minulle kun tietää minun luonteeni että olen sellainen joka kyselee ja kyselee eri asioita laitteesta. Mutta hämpä sanoi että autossa se jököttää oli sellaisen hakenut ennen töihin menoaan eilen.
Aamulla mentiin sitä sitten katsomaan ja kokeilemaan!
Tämä on hiljainen ja hieno, tekee ihan pientäkin hellapuuta ja tuntuu turvalliselta kun molempien käsien on oltava paikoillaan , silmät kannattaa suojata kaiken varalta kun saattaa lentää tikkua tai muuta roskaa voimalla..
1457269.jpg
Tämä kun laitetaan vielä kunnolliselle työkorkeudelle on halkaisu mukavampaa ja turvallisempaakin. Tällä saa halkaistua isommatkin pöllin pätkät ihan pieniksi hellapuiksi asti.

Laitteen kiilaterä.
1457294.jpg
Puu puristuu sähkön ja hydrauliikan avulla aina  kuuden tuhannen kilon voimalla terää vasten.

Laitoimme aamulla vielä makuuhuoneeseen lukuvalot molemmille joissa halogen polttimot. Halusin ne melko erilleen toisistaan sillä näin vähenee toiselle menevä valo jos ei halua häiritä toista vieressä, halogen polttimo ei muutenkaan hajaannuta valoa paljoakaan joten on sitenkin mukavampi kohdevalon tarvetta ajatellen.
1457311.jpg
Mies on hakenut muutamia kuormallisia tavaraa autotallista tänne ja minä teen iltaa varten pitsan kun menemme veljeni luo viettämään iltaa, Ganes leffan ja saunomisen merkeissä.